PDA

View Full Version : CFS3 Online



Axenti
November 3rd, 2008, 01:26
uhm im trying to get online for a while now but i cant login on the server for combat flight sim 3 is there anywhere i can fly against other poeple or is this not possible anymore? Is there a host or a community to join somewhere????

RW02
November 3rd, 2008, 03:03
hoi Axenti,
de officiële CFS-server is nu al een paar maanden opgehouden te bestaan. Vandaar de threads: Post CFS3-games here en Post eto games here (bij de sticky's). Als je daar zoekt zie je buiten veel lofuitingen over leuke sessies ook IP-adressen, gevolgd of voorafgegaan door 'game on' of 'game off'. Het eerste bericht wordt geplaatst als een sessie gestart wordt en het tweede, wanneer deze weer gesloten wordt.
Nu werkt het als volgt: zoek een sessie die bezig is en start cfs. Ga naar multiplayer en in dat menu naar 'join privet game'. Hier vul je het IP-adres in en dan kom je vanzelf in het spel met anderen terecht.
Je verschijnt standaard als 'player', maar wil je je naam veranderen, ga dan in het hoofdmenu van cfs naar 'options' en dan 'multiplayer options'. Dan verschijnt een scherm waar je je naam veranderen kunt.
Veel succes,
RW

one-eye
November 3rd, 2008, 17:33
Just to add to what RW02 has said [and I hope I don't repeat] , "if you have Vista, there's no chance to join[Vista will not work online]. If you have XP, you need CFS3 with Updates 3.1 and 3.1a [from M$ downloads]. You also need a vanilla install, with no other mods in it , at all". Hope to see you in a online game soon -welcome

Axenti
November 4th, 2008, 01:03
hoi Axenti,
de officiële CFS-server is nu al een paar maanden opgehouden te bestaan. Vandaar de threads: Post CFS3-games here en Post eto games here (bij de sticky's). Als je daar zoekt zie je buiten veel lofuitingen over leuke sessies ook IP-adressen, gevolgd of voorafgegaan door 'game on' of 'game off'. Het eerste bericht wordt geplaatst als een sessie gestart wordt en het tweede, wanneer deze weer gesloten wordt.
Nu werkt het als volgt: zoek een sessie die bezig is en start cfs. Ga naar multiplayer en in dat menu naar 'join privet game'. Hier vul je het IP-adres in en dan kom je vanzelf in het spel met anderen terecht.
Je verschijnt standaard als 'player', maar wil je je naam veranderen, ga dan in het hoofdmenu van cfs naar 'options' en dan 'multiplayer options'. Dan verschijnt een scherm waar je je naam veranderen kunt.
Veel succes,
RW

ok ik ga dit proberen want ik kom er zo stil aan gek van dit is een goede game om online te spelen ik heb hier een post staan waar men aan het proberen is een P51D voor mij te repainten die ik misschien als het lukt kan gebruiken in online games het zou echt tof zijn moest ik jou ergens vinden online ;-)

Axenti
November 4th, 2008, 01:04
Just to add to what RW02 has said [and I hope I don't repeat] , "if you have Vista, there's no chance to join[Vista will not work online]. If you have XP, you need CFS3 with Updates 3.1 and 3.1a [from M$ downloads]. You also need a vanilla install, with no other mods in it , at all". Hope to see you in a online game soon -welcome

thanks im gonna try it im reading it over and over to do this the right way

Axenti
November 4th, 2008, 01:17
thanks im gonna try it im reading it over and over to do this the right way

i have vista so that will be a problem to getting online? thats what you saying yes?

Axenti
November 4th, 2008, 01:18
hoi Axenti,
de officiële CFS-server is nu al een paar maanden opgehouden te bestaan. Vandaar de threads: Post CFS3-games here en Post eto games here (bij de sticky's). Als je daar zoekt zie je buiten veel lofuitingen over leuke sessies ook IP-adressen, gevolgd of voorafgegaan door 'game on' of 'game off'. Het eerste bericht wordt geplaatst als een sessie gestart wordt en het tweede, wanneer deze weer gesloten wordt.
Nu werkt het als volgt: zoek een sessie die bezig is en start cfs. Ga naar multiplayer en in dat menu naar 'join privet game'. Hier vul je het IP-adres in en dan kom je vanzelf in het spel met anderen terecht.
Je verschijnt standaard als 'player', maar wil je je naam veranderen, ga dan in het hoofdmenu van cfs naar 'options' en dan 'multiplayer options'. Dan verschijnt een scherm waar je je naam veranderen kunt.
Veel succes,
RW

het blijkt dat ik niet online graak om dat ik vista heb :(

Axenti
November 4th, 2008, 01:29
het blijkt dat ik niet online graak om dat ik vista heb :(

is wel raar dat ik wel kan hosten maar niet kan joinen

WV-903
November 4th, 2008, 04:46
:mixedsmi:

Hi Axenti, welcome to Sim-Outhouse-CFS3 and on-line when you get there. As guys have said, CFS3 on-line will not work in Vista,with I beleive the exception of one of the marvellous 6 CFS3 expansions that is OFF ( Over Flanders Fields ) Off -Line, CFS3 will work in Vista. My brother here in UK, is flying it off-line in Vista, with no problems.

Some of the USA On-liner Flyers have made a combination of Vista and Windows XP work on-line. I beleive they run 2 Hard drives one Vista/ one XP and switch over when required. But I do not know how they acheive this.

If and when you do get CFS3 on-line you'll find a great band of like minded folk all quite happy to shoot you out of the sky as much as possible. But they will help out all newcomers. This includes flyers from Europe too, so don't feel alone. Come and join the band of brothers---:d:applause::ernae: Hope to see you in the Virtual in the not to distant future,
Bill T.

Axenti
November 4th, 2008, 05:36
:mixedsmi:

Hi Axenti, welcome to Sim-Outhouse-CFS3 and on-line when you get there. As guys have said, CFS3 on-line will not work in Vista,with I beleive the exception of one of the marvellous 6 CFS3 expansions that is OFF ( Over Flanders Fields ) Off -Line, CFS3 will work in Vista. My brother here in UK, is flying it off-line in Vista, with no problems.

Some of the USA On-liner Flyers have made a combination of Vista and Windows XP work on-line. I beleive they run 2 Hard drives one Vista/ one XP and switch over when required. But I do not know how they acheive this.

If and when you do get CFS3 on-line you'll find a great band of like minded folk all quite happy to shoot you out of the sky as much as possible. But they will help out all newcomers. This includes flyers from Europe too, so don't feel alone. Come and join the band of brothers---:d:applause::ernae: Hope to see you in the Virtual in the not to distant future,
Bill T.

But if i hosted a game will it work then ? because ive did managed to luanch a hosted game so i dont get it, i cant join but cant i host then ?

Axenti
November 4th, 2008, 05:38
:mixedsmi:

Hi Axenti, welcome to Sim-Outhouse-CFS3 and on-line when you get there. As guys have said, CFS3 on-line will not work in Vista,with I beleive the exception of one of the marvellous 6 CFS3 expansions that is OFF ( Over Flanders Fields ) Off -Line, CFS3 will work in Vista. My brother here in UK, is flying it off-line in Vista, with no problems.

Some of the USA On-liner Flyers have made a combination of Vista and Windows XP work on-line. I beleive they run 2 Hard drives one Vista/ one XP and switch over when required. But I do not know how they acheive this.

If and when you do get CFS3 on-line you'll find a great band of like minded folk all quite happy to shoot you out of the sky as much as possible. But they will help out all newcomers. This includes flyers from Europe too, so don't feel alone. Come and join the band of brothers---:d:applause::ernae: Hope to see you in the Virtual in the not to distant future,
Bill T.

And uhm thanks for welcoming me :d i want to get online doh :-p

RW02
November 4th, 2008, 08:42
ziet er al met al naar uit dat het je niet gaat lukken, tenzij je erachter weet te komen wat dat trucje van die Amerikanen is en hoe ze het uitvoeren. Of een computer aanschaffen die nog XP heeft...
in ieder geval veel succes en vergeet niet dat 'gewoon' cfs ook best de moeite waard is. Heb je de uitbereidingen (Korea, MAW, OFF, ETOE) al eens geprobeerd??

Axenti
November 4th, 2008, 09:02
ziet er al met al naar uit dat het je niet gaat lukken, tenzij je erachter weet te komen wat dat trucje van die Amerikanen is en hoe ze het uitvoeren. Of een computer aanschaffen die nog XP heeft...
in ieder geval veel succes en vergeet niet dat 'gewoon' cfs ook best de moeite waard is. Heb je de uitbereidingen (Korea, MAW, OFF, ETOE) al eens geprobeerd??

ik heb geen van beide uitbreidingen ik ben ze aan het zoeken maar vindt ze langs geen kanten bovendien mpoet ik dan geen hoop vliegtuigen gaan opzoeken en er aan toevoegen, ze zijn voor mij nu een P51D aan het repainten ik wil dat zelf ook wel leren maar overal waar ik uitleg vindt is het voor mij soms ergens wel onduidelijk waardoor ik faal om een stand allone craft te maken, ik wil graag als men de P51D heeft kunnen verwezelijken voor mezelf ook een spit te repainten maar helemaal op mezelf als ik al die detailes kan ontcijferen natuurlijk waarom een spit? wel ik vlieg daar klaarblijkelijk veel beter mee dan met een P51D als ik de moeilijkheidsgraad op max zet en de vijand op ACES krijg ik er soms 1tje neer met een P51D met een spit ben ik zelf de ACE alhoewel dat ik de spit een goed vliegtuig vindt, vindt ik de £P51D mooier uitstralen, anyway wat dat online gedoe betreft ik heb ip's ingevoerd maar diegene wat online was had vliegtuigen die ik niet in stock heb dus no go. Ik wonder mezelf als ik zelf zou hosten of het zou lukken om toch online met andere te spelen en of ik een goed ip heb waar geen geupdate modellen inzitten of ik dan wel kan mee draaien. wat mij nu verwondert is vista is nieuwer dus zou een betere versie van XP moeten zijn waarom draaid CFS 3 er dan in godsnamen niet op? i dont get it en de helft fie dit gaat lezen gaat niet eens weten wat ik lig te bespreken met u :-p lol eigenlijk ik denk dat dit een onderwerp is dat meer en meer besproken wordt want ik zie aller hande threads waar het online gedoe voor CFS3 in wordt besproken..... ik denk als ik een coppy of een orginele versie van XP vindt dat ik hem gewoon al 2 besturing op mijn laptop plaats bij het opstarten mag ik dan kiezen welk besturingsysteem ik gebruik en ik denk dat dat de manier waarop die amerikanen er mee omgaan uit ondervinding dus want vroeger deed ik dat ook omdat ik niet zeker wist of ik met Vista wilde werken vroeger op mijn vorige pc en nu ben ik er zeker van dat vista op vele vlakken gewoonweg vervloekend is zeker op gebied van games en websites kan zelfs de SDK van CFS3 niet fatsoenlijk draaien op Vista kmag al van geluk spreken dat de game zelf wel fatsoenlijk werkt, ik ga dus op zoek gaan naar een XP versie om uiteindelijk de dingen die ik wil doen ook wel daadwerkelijk kan doen want CFS3 is een van de wijnige hobby's dat ik nog heb. nu ben ik aan brain stormen om te leren repainten om een spit te make anderzijds ben ik ook angstig op zoek om ook online te kunnen geraken met CFS3 alvast grtjs en voor jou bedankt om de raad en de tip van ip adressen komt naderhand nog wel van pas als ik er in slaag om online te geraken en dan ook naar andere toe die 95 procent van dit niet kunnen lezen i want to thank everyboddy for the advice that they placedher im going to look for a xp version to put on my PC tnx

aja en als je (Korea, MAW, OFF, ETOE) voor me hebt graag natuurlijk

RW02
November 5th, 2008, 06:06
Wat dat betreft is vista zeker anders. Om maar een voorbeeld te noemen: in Word 2007 kun je geen documenten van Word 2003 openen. Ik weet dat dit niet een heel goed voorbeeld is, maar toch: met XP en vista zou hetzelfde aan de hand kunnen zijn, al begrijp ik eerlijk gezegd ook niet waarom het niet zou werken...
Maar ik denk wel dat een dubbel-boot (dus keuze tussen XP en vista) je een heel eind verder brengt.
Wat ik je kan verklappen is dat de spit van cfs3 op een of andere manier extreem wendbaar is ten opzichte van de andere vliegtuigen. Dit hoort niet en in uitbereidingen is dit wat rechter getrokken. Vandaar dus dat je zoveel gemak hebt met spit-kills.
Voor uitbereidingen zie:
Korea: www.koreanskies.com (http://www.koreanskies.com) (ook P(acific)TO)
MAW: www.medairwar.com (http://www.medairwar.com)

OFF en ETOE zijn niet als download verkrijgbaar, maar moet je aan een ander vragen ze je op DVD toe te sturen (voor OFF zie OFF forum op deze website, voor ETOE de cfs3 discussion).
Daarmee kan ik je helaas niet helpen, omdat ik op kamers zit en niet de beschikking heb over de mogelijkheid DVD's te branden. Veel succes

PS: zouden we eigenlijk niet engels moeten praten, zodat de rest dit ook lezen kan?? tenminste, ik las ergens dat dit niet je sterkste punt is, dus schrijf ik maar gewoon nederlands...

RW02
November 5th, 2008, 06:08
ow, ik lees net dat de MAW-site niet meer is, dus daar zul je ook op een andere manier aan moeten komen...
groetjes

Axenti
November 5th, 2008, 06:37
Wat dat betreft is vista zeker anders. Om maar een voorbeeld te noemen: in Word 2007 kun je geen documenten van Word 2003 openen. Ik weet dat dit niet een heel goed voorbeeld is, maar toch: met XP en vista zou hetzelfde aan de hand kunnen zijn, al begrijp ik eerlijk gezegd ook niet waarom het niet zou werken...
Maar ik denk wel dat een dubbel-boot (dus keuze tussen XP en vista) je een heel eind verder brengt.
Wat ik je kan verklappen is dat de spit van cfs3 op een of andere manier extreem wendbaar is ten opzichte van de andere vliegtuigen. Dit hoort niet en in uitbereidingen is dit wat rechter getrokken. Vandaar dus dat je zoveel gemak hebt met spit-kills.
Voor uitbereidingen zie:
Korea: www.koreanskies.com (http://www.koreanskies.com) (ook P(acific)TO)
MAW: www.medairwar.com (http://www.medairwar.com)

OFF en ETOE zijn niet als download verkrijgbaar, maar moet je aan een ander vragen ze je op DVD toe te sturen (voor OFF zie OFF forum op deze website, voor ETOE de cfs3 discussion).
Daarmee kan ik je helaas niet helpen, omdat ik op kamers zit en niet de beschikking heb over de mogelijkheid DVD's te branden. Veel succes

PS: zouden we eigenlijk niet engels moeten praten, zodat de rest dit ook lezen kan?? tenminste, ik las ergens dat dit niet je sterkste punt is, dus schrijf ik maar gewoon nederlands...


ow but im getting the hang of it some thime a mistake of typing letters or saying things like (i'm whit you in place of i'm with you) and im putting some times the gramatics wrong but i think i'm managing to make it a little bit
understandeble <- that must be wrong ----- :costumes: lol :costumes:

ik doe men best om mezelf redelijk verstaan baar te maken hoor ze reageren toch dus het zal wel mee vallen en heb nog niet al te veel mensen gelezen die zeggen dat ze er geen yota van verstaan :applause:

Contraire our dutch language (http://www.google.be/search?hl=nl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=language&spell=1) is harder to manage then englishe no question about it :d

any way i downloaded PTO already and i have just placed the last moddel in the game to run all of the missions the package was not complete there was a plain missing but now the teatre is working because of the last AVhistory plain b5d2, exept i have to set te resollutions to a minimum to fly out the big missions that one i dont understand i having games thats asks more of my pc then this one and on the PTO its doing something to my video driving but if i see to the buffering zone it dusnt light up so maybe there is some thing
wrong with it

Axenti
November 5th, 2008, 06:38
ow, ik lees net dat de MAW-site niet meer is, dus daar zul je ook op een andere manier aan moeten komen...
groetjes

yup ik las het ook

yup i have reading it to


:costumes:

Axenti
November 5th, 2008, 06:48
ow, ik lees net dat de MAW-site niet meer is, dus daar zul je ook op een andere manier aan moeten komen...
groetjes

niet dus seeeg heb je mijn toekomstig flieeeeegtuuuuiiiiigje al eens gaan bekijken :-p

RW02
November 5th, 2008, 08:08
in de andere thread bedoel je? als het het plaatje is bij je eerste post daarin, dan heb ik hem gezien. Maar mustangs zijn niet zo mijn ding...

Axenti
November 5th, 2008, 08:46
in de andere thread bedoel je? als het het plaatje is bij je eerste post daarin, dan heb ik hem gezien. Maar mustangs zijn niet zo mijn ding...

ze hebben een repaint gedaan voor mij paar paginas verder staat diene af gewerkt P51D komaan nog zo een mooi vliegtuigje :d maar ne spit mag er ook wel zijn zijn zowat de 2 vliegtuigen die ik het tofste vindt

wat voor vliegtuig is voor u de max?

Tempest V
December 24th, 2008, 04:00
Beste Axenti,
weet jij toevallig een goede plek om een heavy bomber te downloaden? ik zoek al 3 maanden naar een mooi afgewerkt vliegtuig voor CFS3. :banghead:Spijtig genoeg vind ik nergens in de belgische winkels nog een versie van de update FIREPOWER. kun jij me alsjeblieft een goede site geven???? Met vriendelijke groeten XXX Tempest V:mixedsmi: :ernae::applause:

Lightman
December 24th, 2008, 04:55
ze hebben een repaint gedaan voor mij paar paginas verder staat diene af gewerkt P51D komaan nog zo een mooi vliegtuigje :d maar ne spit mag er ook wel zijn zijn zowat de 2 vliegtuigen die ik het tofste vindt

wat voor vliegtuig is voor u de max?


Merry Christmas :santahat: